Főoldal
Ajánlatkérés
Ajánlatok megtekintése
Tanár keresése
Tanfolyam keresése
Regisztráció (tanár)
Regisztráció (intézmény)
Hírek
Akciók
Képzőhelyek
Segédletek
Fórum
FELHASZNÁLÓNÉV:
JELSZÓ:
Elfelejtett jelszó?
Henye rovat
Szórakozás
Vicckosár
Galéria
Diáksarok
Ajánljuk
Pályázatok
Bemutatkozunk
Archívum
Linkek
Jogi nyilatkozat
Középpontban a serdül?k környezettudata

"Mi van?"- Középpontban a serdülők környezettudata

Az ÖKO-Pannon Kht. újabb különleges kommunikációs eszközzel állt elő: e hónapban mutatta be a 14-17 éves korosztálynak szóló Mi van? című interaktív környezetvédelmi drámajátékot. Az új színdarab már nem csak a hulladék kezelésének mindennapi vetületeit tárja fel, hanem átfogóbb környezeti problémákra is fényt derít.


Bővebben >
Fels?oktatási jelentkezések

A lakóhelyhez közelebb eső intézményt választották

Az őszi eljárás során jelentkezők területi szempontú elemzése

Jelentkezések 2008 - februárban induló képzések c. gyorsjelentésünk az őszi eljárás keretében meghirdetett szakokra jelentkezők általános jellemzését mutatta be. Az elemzés szerint a novemberi jelentkezési határidővel továbbtanulni vágyók demográfiai összetétele különbözik a tavaszi eljárás keretében felvételizőktől - ugyanakkor a területi szempontú elemzés alapján elmondható, hogy hasonlóan a tavaszi eljáráshoz, a jelentkezők elsősorban a lakóhelyükhöz közelebb eső felsőfokú intézményt választották.


Bővebben >
Oktatók a diplomások elhelyezkedési lehe

Oktatók a diplomások munkaerő-piaci elhelyezkedési lehetőségeiről

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium háttérintézménye, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. / Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK) a felsőoktatási intézmények értékelésével foglalkozó kutatásai során a hallgatók, illetve a munkaerő-piaci szereplők megkérdezésén túl a felsőoktatásban dolgozó oktatói kar véleményét is meg szerette volna ismerni intézményeikkel, illetve az érintett képzésterülettel kapcsolatban.

 


Bővebben >
Fels?oktatási jelentkezés után

A jelentkezés után

A legfőbb teendő, a jelentkezés benyújtása után sem ér véget a felvételi eljárás, hiszen a ponthatárok megállapítása csak júliusban lesz. A jelentkezést következő hónapokban az adatok feldolgozása folyik, de a felvételizőknek utána még ellenőrizniük kell a jelentkezési adataikat (ha pedig kell, javítani kell őket), be kell küldeni a pontszámításhoz szükséges, illetve az egyéb okokból csatolandó dokumentumok másolatát, illetve módosítani lehet többek közt a jelentkezési sorrendet.


Bővebben >
A fels?oktatási intézmények rangsorkészí

A rangsorkészítés berlini alapelvei

Az elmúlt időszakban egyre több rangsor összeállításánál hivatkoznak az ún. berlini alapelvekre. Az ajánlások kidolgozása 2004-re nyúlik vissza, ekkor alakult meg ugyanis az UNESCO támogatásával egy nemzetközi szakértőkből álló csoport, amely a felsőoktatási rangsorok elemzésével foglalkozott. E szakértői csapat munkájának egyik eredménye a 2006-os berlini találkozó kimeneteleként számon tartott alapelvek kidolgozása.


Bővebben >
Felvételi információk az Európai Unio te

Felvételi rendszerek Európában

Megnéztük, hogy  hogy Európa egyes országaiban hogyan épül fel a felvételi rendszer, miként történik a felsőoktatásba való belépés. Milyen feltételeket támasztanak az egyes felvételi rendszerek a jelentkezőkkel szemben, és mi a jelentkezés mechanizmusa. Annak is utánanéztünk, hogy a felvételi eljárás milyen mértékben zajlik központi elvek alapján, illetve mekkora az intézmények autonómiája.


Bővebben >
Felvételi információk az Európai Unio te

Folytassuk a megkezdett sorozatunkat Ausztriával és Csehországgal

Ausztriában a felsőoktatásban való részvétel alapfeltétele az erre való jogosultság megléte. Aki jogosult a felsőoktatásban tanulmányokat folytatni (pl. megvan a megfelelő középiskolai bizonyítványa), az a legtöbb szakra automatikusan bejuthat.


Bővebben >
Felvételi információk az Európai Unio te

Felvételi rendszerek Európában: Németország és Svájc

Németország

Németország föderális állam, az oktatásügy alapvetően tartományi hatáskör. Bizonyos szövetségi kompetenciák célja az egyenlő esélyek, egyenlő életfeltételek megteremtése, így a felsőoktatásba való bejutás is harmonizált terület. A felsőoktatásban való részvétel alapfeltétele a felsőoktatási részvételi jogosultság megléte. Aki jogosult a felsőoktatásban tanulmányokat folytatni (pl. megvan a megfelelő középiskolai bizonyítványa), az háromféle bejutási eljárással szembesülhet, a választott szaktól (illetve a kiszemelt intézménytől) függően. (2)


Bővebben >
Felvételi információk az Európai Unio te

Végezetül nézzük meg Svédország és Szlovákia felvételi rendszerét

Svédország

Stratégiai célkitűzések

A felsőoktatáshoz kapcsolódóan kitűzött, legfontosabb stratégiai célok Svédországban:
- a felsőfokú végzettségűek számának növelése,
- a képzés és a kutatás minőségének javítása a felsőoktatásban,
- a műszaki és természettudományok területén végzettek számának növelése.

A fenti célkitűzésekkel összhangban a felsőoktatási felvételivel kapcsolatban kialakított legfontosabb cél: A felső-középfokon végzettek legalább 50 százaléka továbbtanuljon a felsőoktatásban.


Bővebben >
Felvételi hiánypótlás

Hiánypótlás: csak akiknek szükséges

A napokban kapnak felszólítást azok a felvételizők, akik hibásan vagy hiányosan adták be jelentkezésüket. Ha valaki ilyen e-mailt vagy levelet kap, nem kell kétségbe esnie, hiszen azért küldték számára, hogy lehetősége legyen javítani, a hiányt pótolni. Akinek nem érkezik ilyen küldeménye, nyugodtan dőljön hátra, nincs teendője.


Bővebben >
Az érettségi pontok számítása

Mindent az érettségi pontokról

Az érettségi pont az alfája és omegája a pontszámításnak alapképzésen és egységes, osztatlan képzésen, hiszen ezeken a képzéseken kötelező érettségi pontot számolni. Ennek a pontszámnak a bemutatásánál a legfontosabb, amiről szót kell ejtenünk az 1. sz. táblázat, mely lényegében a legalapvetőbb felvételi követelményeket foglalja magában 2008-ra vonatkozóan.

Mielőtt elkezdenénk az ismertetését, felhívjuk a figyelmet, hogy a pontszámítás körébe tartozó fogalmak közül ez alkalommal kizárólag az érettségi pontot járjuk körül. Az itt összefoglalt ismeretek a pontszámítási módszerek és fogalmak ismeretével együtt nyer csak teljességet.


Bővebben >
A Katapult Mentorprogramról

Mi a Katapult Mentorprogram?

A Katapult Mentorprogram az ország összes felsőoktatási intézményében működő mentorhálózattal igyekszik megkönnyíteni a halmozottan hátrányos helyzetűként felvételt nyert hallgatók beilleszkedését. A programban igénybe vehető képzések, illetve közösségépítő tevékenységek pedig a munkaerő-piaci esélyek növelését segítik elő.


Bővebben >
Integrációs alapismeretek

Integráció

Az integráció kifejezés általános értelemben egységesülést, beilleszkedést, vagy beolvasztást, hozzácsatolást jelent.

Az integrációnak több formája, célja, módja létezik.


Bővebben >
A szegregáció fogalma, története
Szegregáció

Meghatározás. A szegregáció a társadalmi távolságtartás intézményesített, fizikai elkülönülésben kifejezõdõ formája.
A szegregáció "két csoport lakóhelyének, munkahelyének, szociális intézményeinek vonatkozásában fennálló fizikai elkülönítésére vonatkozik", általában valamely domináns csoport kényszeríti rá egy kisebbségi csoportra. Mindazonáltal a szegregáció ritkán valósul meg teljes mértékben: elkerülhetetlenül elõfordul csoportok közötti érintkezés a megkülönböztetést gyakorló társadalmak legtöbbjében (Schaefer, 1983).


Bővebben >
Iskolai szegregáció Franciaországban

Iskolai szegregáció Franciaországban

Nemrégiben, a választási kampány heves vitái során ismét előtérbe került az iskolai szegregáció, a különböző szociális helyzetű gyerekek iskolai megkülönböztetése, az esélyegyenlőtlenség. Ez a kérdés Franciaországban különösen kényes több okból is.


Bővebben >
Alternatív iskola
Mit jelent az alternatív iskola?



Az alternatív iskolák közös jellemzőinek meghatározása nem egyszerű feladat. Megítélésükben ugyanis keverednek egymással a lényeges és feltűnő, a kevésbé lényeges és csak feltűnő, illetve a lényegtelen elemek.
Az „alternatív” szó jelentése 1989 óta sokat változott. Eleinte az alternatív iskolák önmeghatározásának lényege az elhatárolódás volt, mely elsősorban a meglévő hagyományos iskolák és gyakorlatuk tagadását, a tőlük való elfordulást jelentette. Ma már az elhatárolódás motívuma helyett egy pozitív önmeghatározási folyamat zajlik. Az alternatív iskolák fontosnak ítélt két fő sajátossága: a tanárszerep megváltozása és a gyerek személyiségének fokozott figyelembevétele. E két tényező köré logikus rendbe szedhetők az iskolák további jellemzői és azoknak a tanítási-tanulási folyamatban tetten érhető következményei.

Bővebben >
Többletpontra jogosító kedvezmények
A 2008 szeptemberében induló képzések felvételi eljárásában különböző számú többletpontot jelent a korábban előnyben részesítés címén járó kedvezmény. A többletpontok már 2007-től felváltották azokat a korábbi kedvezményeket, melyeket a hátrányos helyzetű jelentkezők, a közismereti tanárok és a gyesen, gyeden, lévők kaptak - adta hírül az Országos Felsőoktatási Információs Központ hivatalos honlapja, a felvi.hu.
Bővebben >
Tanulmányi versenyek 2007/2008 tanévben

Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyek és az Országos művészeti tanulmányi versenyek meghirdetése a 2007/2008. tanévre

I. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium által meghirdetett és finanszírozott versenyek

Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyek
ÁLtalános tudnivalók:


Bővebben >
Gyakori kérdések I.

Gyakori kérdések a felsőoktatási felvételivel kapcsolatban

Amit a felsőoktatási felvételi eljárásról tudni kell

Talán még egy kicsit korai, hiszen az érettségi időszak még csak most zárult le,- de itt találhatóak meg a felsőoktatási felvételi jelentkezéssel és ügyintézéssel kapcsolatos gyakran feltett kérdésekre adott válaszok, amelyek remélhetőleg hasznos információkat tartalmaznak azok számára, akik még nem döntötték el azt, hogy az elkövetkezendőkben hová, milyen felsőoktatási intézménybe jelentkezzenek.

Bővebben >
Gyakori kérdések II.
Folytassuk tehát a felsőoktatási felvételi rendszerrel kapcsolatos leggyakoribb kérdések megválaszolását.
Bővebben >
Gyakori kérdések III.
És végezetül csak néhány kérdés maradt...
Bővebben >
NÉV:
E-MAIL CÍM:

Jan-26 02:04
Dec-02 20:45
Dec-02 20:44
Dec-02 20:43
Dec-02 20:38